2016-05-28

 W 2015 roku zrealizowaliśmy pierwszą edycję 3-letniego programu wsparcia sprzedaży Daimler Trucks Discovery aktywizującego sprzedawców w sieci dealerskiej Mercedes-Benz. Najlepsi sprzedawcy samochodów ciężarowych marki Mercedes-Benz i Fuso w nagrodę biorą udział w wyjątkowych wyprawach do egzotycznych miejsc, w których znajdują się największe fabryki Daimler, zwiększając dzięki temu swoją motywację oraz budując więź z marką.


Prowadzone przez rok działania miały na celu:

  • wzrost sprzedaży aut,
  • poprawę relacji między sprzedawcami a marką i zwiększenie ich motywacji oraz
  • edukację uczestników: zwiększenie ich wiedzy na temat oferowanych produktów.


Program opierał się na otwartej rywalizacji między wszystkimi uczestnikami w formie trzech równoległych rankingów, aby wpływać na zaangażowanie dealerów przez cały rok i aktywować również uczestników z końca i środka rankingu. Główną nagrodą była przygoda życia: wyjazd incentive do Brazylii. Cała koncepcja kreatywna programu – od nazwy, przez logo aż po nagrodę i zaproponowane atrakcje podczas wyprawy do mekki futbolu – miała związek z piką nożną.


Głównym kanałem spersonalizowanej komunikacji była platforma www, a ponieważ wiemy, jak ważna jest komunikacja osobista do ogłoszenia jego startu i wyników programu wykorzystaliśmy również eventy: doroczne spotkania kick-off. Aby rozbudzić ciekawość uczestników programu i chęć zdobycia nagrody głównej przygotowaliśmy serię reportaży, ukazujących brazylijskie atrakcje. Każdy, prezentowany co miesiąc, odcinek programu nagrywanego przez lokalną reporterkę, przedstawiał charakterystyczne miejsca, które mieli odwiedzić zwycięzcy sprzedażowej rywalizacji. Budował ciekawość, zachęcał do aktywnego udziału, edukował - zwiększał zaangażowanie i dzięki temu sprzedaż.


Nagroda główna została perfekcyjnie dopasowana do grupy docelowej, w której znaleźli się przede wszystkim młodzi mężczyźni – aktywni, pełni energii i pasji. W celu ich zaangażowania podczas wyjazdu połączyliśmy eksplorację brazylijskiego stylu życia i poznawania największych atrakcji tego kraju z aktywnościami sportowymi. Zwycięzcy odwiedzili więc między innymi Rio de Janeiro, brali udział w wyprawie rowerowej przez słynne plaże Ipanema czy niezwykły rejs po Zatoce Guanabara hawajskimi czółnami. Wyjątkowym i nawiązującym do nazwy programu – Liga Gwiazd – elementem był trening tradycyjnego brazylijskiego sportu: footvolley. Wyjazd zawierał również elementy edukacyjne: odwiedziny w fabryce Merdeces-Benz, zlokalizowanej nieopodal São Paulo, wzbogacone o dodatkowe wyzwania sportowe.


Efekty programu były imponujące: aż 98% pracowników sieci dealerskiej zaproszonych do udziału zaangażowało się w program. 95% z nich przyznało, że stali się bardziej zaangażowani i zmotywowani, zaś klient zanotował znaczący wzrost sprzedaży i zdecydował o objęciu programem pozostałych dywizji firmy. Program „Daimler Trucks Discovery: Liga Gwiazd. Edycja Brazylia” zyskał również uznanie jury konkursu SITE Crystal Award. Został nagrodzony najważniejszym międzynarodowym branżowym wyróżnieniem w kategorii: najbardziej efektywny program wsparcia sprzedaży (szczegóły), a także został finalistą konkursu Motivation Masters organizowanego przez amerykański magazyn Incentive.