2016-11-17

16 listopada 2016 r. odbyła się ceremonia  finałowA Prix Galien Polska, podczas której zostały nagrodzone najbardziej innowacyjne produkty lecznicze oraz odkrycia naukowe.

 

 

Misją Prix Galien – konkursu o 47-letniej tradycji – jest  uhonorowanie firm i osób tworzących innowacyjne produkty lecznicze, inwestujących w badania oraz promujących nowoczesne technologie. Prix Galien powstała we Francji i organizowana jest w 15 krajach na całym świecie, m.in.: w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. Prestiżowa nagroda w postaci Medalu Galena ma rangę Nagrody Nobla, a wspierają ją  takie osobistości, jak Ban Ki-Moon – Sekretarz Generalny ONZ, a także byli prezydenci USA Bill Clinton i Barack Obama.

 

Gala finałowa już czwartej edycji Prix Galien Polska organizowanej przez ICP Group odbyła się  w warszawskim hotelu Hilton. Ceremonia rozdania nagród była  świętem środowiska medycznego i farmaceutycznego, a wśród jej uczestników byli  m.in. przedstawiciele firm farmaceutycznych, reprezentantów rządu i administracji, prezesi towarzystw medycznych oraz medycznych konsultantów krajowych.

 

Laureatami Prix Galien Polska 2016  w kategorii innowacyjnych produktów leczniczych zostały firmy Boehringer Ingelheim, Janssen, MSD oraz Amgen, a najlepszą kampanią zdrowotną okazał się projekt „Servier dla Serca”. ”Nagrodzona została również polska badaczka, prof. Grażyna Ginalska, która stworzyła tzw. „Sztuczną Kość”.

 

Wydarzeniu po raz pierwszy towarzyszyła również konferencja Galien Summit będąca platformą wymiany doświadczeń i eksperckiej wiedzy pomiędzy przedstawicielami sektora nauki, medycyny i farmacji
a światem biznesu. Podobnie jak w ubiegłych latach przyznano  również stypendia dla młodych naukowców, które umożliwia ambitnym badaczom dalszy rozwój. Stypendium z funduszu Prix Galien otrzymała doktorantka Joanna Stachura. W 2016 roku po raz pierwszy w ramach Prix Galien Polska Instytut Francuski oraz Ambasada Francji w Polsce wręczyły stypendium naukowe dla naukowca prowadzącego badania z zastosowaniami terapeutycznymi – otrzymał je dr hab. Paweł Zajdel.  

 

Tegoroczna odsłona Prix Galien została objęta patronatem honorowym, m.in.: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ambasady Francji, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Narodowego Centrum Nauki. Partnerem strategicznym była firma KPMG. Wśród partnerów znalazły się takie marki jak BMW czy Qatar Airlines oraz kluczowe organizacje branżowe, gospodarcze i medyczne. Konkurs uzyskał również wsparcie medialne pism branżowych i ogólnopolskich jak Gazeta Wyborcza, magazyn Harvard Business Review
czy tygodnika Wprost.

Więcej informacji o Prix Galien znaleźć można na www.prixgalien.pl