2016-11-07

Przygotowany przez nas program „Daimler Trucks Discovery: Liga Gwiazd” dla Mercedes-Benz Polska został nagrodzony w kategorii „Most effective incentive marketing campaign”, a my pozostaliśmY tym samym pierwszą
i jedyną agencją w Europie Środkowo-Wschodniej, która otrzymała
to wyróżnienie. 

 

Crystal Awards przyznawane są przez międzynarodową organizację Society of Incentive Travel Excellence
i są najbardziej prestiżowym wyróżnieniem w branży incentive travel na świecie. Jury, złożone z przedstawicieli branży z całego świata, przy ocenie zgłoszonych projektów koncentruje się przede wszystkim na ich efektywności i innowacyjności. 
 

– W ICP Group wierzymy, że podstawowym czynnikiem, który stanowi o sukcesie ludzi  i organizacji jest angażowanie – powiedział Krzysztof Michniewicz, Prezes Zarządu ICP Group SA. – Przemyślane wykorzystanie narzędzi incentive, content i event marketingu sprawiło, że Mercedes-Benz Polska osiągnął zakładane przez siebie cele – wzrost sprzedaży i zaangażowania. Cieszymy się, że już po raz drugi nasza praca została uhonorowana przez SITE, a także klienta, który zdecydował się kontynuować program i co więcej, zrealizować
z nami podobne projekty dla innych dywizji. Bardzo dziękujemy firmie Mercedes-Benz za zaufanie
i za to, że pozwoliła nam rozwinąć skrzydła
 – dodał Michniewicz, który w niedzielny wieczór odebrał Crystal Award. 

 

O sukcesie ICP Group zadecydowało kilka czynników, przede wszystkim skuteczne zaangażowanie uczestników i podejście omnichannelowe. Kluczowe było perfekcyjne dopasowanie programu do wymagań i specyfiki klienta oraz jego uczestników. W programie firmy Mercedes-Benz Polska przeważającą grupą uczestników byli mężczyźni – dealerzy samochodowi, naturalną nagrodą była więc dla nich wyprawa do mekki futbolu – Brazylii. 

 

– Ekskluzywność nagrody, jej dostępność tylko dla najlepszych, to jedno – ale chodzi przede wszystkim
o angażujące doświadczenie. Incentive travel do Brazylii to wydarzenie, które zapamięta się na całe życie.
To tzw. one-time-experience – dlatego jest to tak cenna i pożądana nagroda w programie motywacyjnym
 – mówi Robert Antonowski, Dyrektor Działu Motivation w ICP Group. – Trzeba jednak pamiętać, że tym co liczy się najbardziej  w programie jest jego zwrot z inwestycji – dodaje. 

 

Elementami, które stanowiły o efektywności programu było również uatrakcyjnienie programu
o dodatkowe rankingi czy regularne konkursy z nagrodami, które skutecznie zaangażowały każdego uczestnika. Wpłynęła na to również odpowiednia komunikacja, dzięki której informacje o programie skutecznie dotarły
do każdego uczestnika – zarówno przez specjalną platformę, mailowo, komunikację SMS, jak i np. podczas eventu przygotowanego na start programu. Intensywne wykorzystanie narzędzi content marketingu miało
na celu  podtrzymanie zaangażowania uczestników oraz edukacja nt. firmy klienta i jego produktów. Dodatkowo wyjątkowym rozwiązaniem była Mercedes-Benz TV i comiesięczne programy nagrywane przez lokalną reporterkę specjalnie dla uczestników, w którym mogli zobaczyć czekające na nich atrakcje Brazylii. 

 

Crystal Award przyznana została podczas ceremonii wręczenia nagród, która odbyła się 6 listopada br. podczas Międzynarodowej Konferencji SITE w Panama City w Panamie. 

 

– Nagroda, którą otrzymaliśmy już po raz drugi, cieszy niewątpliwie, ale nie tylko ze względu na to, że znów jesteśmy jedyni w naszym regionie Europy. Pokazuje, że strategia, jaką przyjęliśmy oraz wartości, które wyznajemy, są skuteczne. Angażujemy – zarówno naszych klientów, partnerów biznesowych czy pracowników,
a także sami się angażujemy w naszą pracę – i ta nagroda pokazuje, że się to sprawdza
– dodaje Michniewicz. 

 

Jeśli poszukujesz agencji to poprowadzenia programu wsparcia sprzedaży zapytaj nas na info@icpgroup.pl.